Studiu J.D. Power – cresc nemulţumirile clienţilor faţă de cauciucurile run-flat şi low-resistance

Autor: Oraan Mărculescu 02 apr. 2013 Știri auto
Studiu J.D. Power – cresc nemulţumirile clienţilor faţă de cauciucurile run-flat şi low-resistance

Compania J. D. Power a realizat recent un studiu in SUA, în care a dorit să vadă care este gradul de satisfacţie al clienţilor de maşini faţă de pneurile folosite, în special cele run-flat, dar şi noile pneuri de tip low-resistance (cu rezistenţă redusă la rulare, pentru obţinerea unui consum mai mic).

Rezultatele nu sunt optimiste, compania de consultanţă arătând că nemulţumirea clienţilor faţă de aceste tipuri de pneuri este mai mare decât se estimase iniţial.

În ce priveşte pneurile run-flat (cu o construcţie specială, care elimină exploziile de cauciuc şi asigură rulajul cu pneul dezumflat câteva zeci de kilometri), clienţii au un grad de satisfacţie mai scăzut decât în cazul pneurilor normale.

Principala cauză ţine de necesitatea înlocuirii mai dese a pneurilor run-flat decât a celor convenţionale: o treime dintre cei care au maşini cu pneuri run-flat au fost nevoiţi să cumpere cel puţin un cauciuc nou de acest fel, faţă de numai 19% dintre cei care au maşini cu pneuri convenţionale.

În plus, durata de viaţă a pneurilor run-flat este, în medie, cu 10.000 km mai redusă decât a pneurilor normale, care sunt schimbate odată la 35-40.000 km de cei chestionaţi. Ceea ce înseamnă cheltuieli mai mari în timp, mai ales că pneurile run-flat au un cost mai ridicat, echipând în special maşinile premium şi sport.

Pe lângă acest lucru, mulţi dintre clienţi consideră că pneurile run-flat nu sunt aşa de avantajoase cum sunt lăudate de producători: aproape jumătate dintre clienţii chestionaţi au declarat că au cumpărat un pneu nou după o pană, ba chiar o pereche nouă din cauza diferenţelor de uzură. Proprietarii de maşini sport e cahiar mai puţin probabil să le recomande şi altora pneurile de tip run-flat.

Un alt aspect atins de studiul J. D. Power se referă la temerile consumatorilor privind pneurile low-resistance. Pentru producători, acest tip de pneuri este un avantaj, deoarece echiparea maşinilor cu nişte cauciucuri având rezistenţa la rulare mai redusă înseamnă obţinerea unor valori mai bune pentru consum.

Însă clienţii se tem că avantajele ţinând de reducerile consumului, uneori foarte mici, nu sunt suficiente faţă de dezavantajele unui comportament rutier mai precar sau a uzurii mai mari în timp, deci a necesităţii înlocuirii mai dese a acestora.

Specialiştii J. D. Power consideră că marele public este prea puţin informat referitor la avantajele pneurilor de tip low-resistance, deoarece producătorii pun accentul pe economia de combustibil şi nu aduc lămuriri privind gradul de uzură sau asigurarea unui comportament rutier sigur al acestor pneuri.

Prin urmare, în ce priveşte pneurile low-resistance, temerile nu sunt neapărat justificate, fiind vorba doar de o percepţie, alimentată de diversele zvonuri, în special făcute publice pe reţelele de socializare. Recomandarea J. D. Power este ca producătorii de maşini să acorde o mai mare atenţie feedback-ului publicului.

În mod ciudat, însă, studiul de satisfacţie generală al clienţilor din SUA relevă faptul că, pentru al patrulea an consecutiv, aceştia au avut probleme mai puţine cu pneurile decât în anii precedenţi. Cele mai criticate aspecte ţin de pene, pierderea presiunii, zgomotul la rulare şi uzura accentuată.


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide